مراحل اخذ گواهی استاندارد آسانسور در 20 روز توسط پیروز پرواز

مرحله اول: پس از اخذ مدارک ثبت نامی از کارفرما مانند پروانه ساختمان، آسانسور شما در سامانه اداره استاندارد توسط شرکت مهندسی پیروز پرواز ثبت می‌گردد و سپس در نوبت بازدید قرار می‌گیرد.

مرحله دوم: همزمان در این فاصله مدارک فنی و محاسباتی آسانسور توسط شرکت، تأمین و پرونده مکتوب در شرکت بازرسی استاندارد تشکیل می‌شود.

مرحله سوم: بازرس اداره استاندارد برای بازدید از آسانسور مراجعه می‌نماید و آن را مورد بازرسی قرار می‌دهد. موارد عدم تطابق با استاندارد را به کارشناس فنی شرکت اعلام می‌نماید.

مرحله چهارم:‌ در این مرحله تمام موارد عدم تطابق توسط شرکت رفع می‌شود و گواهی تطابق صادر می‌شود.

برای اخذ گواهی استاندارد آسانسور تنها کافی است با شماره ۲۲۲۰۶۰۶۶  – ۰۲۱ تماس بگیرید و بقیه مراحل را به ما بسپارید.

در صورتی که مایل به بازسازی آسانسور خود هستید حتما به صفحه بازسازی آسانسور سر بزنید و مزایای تیم پیروز پرواز در این خصوص را مطالعه فرمایید. و یا جهت بدست آوردن لوکس‌ترین کابین‌های آسانسور به صفحه کابین آسانسور مراجعه فرمایید

گواهی استاندارد آسانسور چیست؟

کلیه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای استاندارد از تاریخ 1/1/82 (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعمل‌های آن قرار دارند. این موضوع به کلیه شهرداری‌های ایران جهت لحاظ در صدور پروانه و پایان کار ابلاغ گردیده است.

انواع گواهی استاندارد آسانسور

  1. گواهی بازرسی آسانسور برای آسانسورهای در حال ساخت
  2. گواهی بازرسی ادواری آسانسور برای آسانسورهای در حال بهره­برداری
مبنای بازرسی آسانسور جهت دریافت گواهی استاندارد آسانسور چیست؟ و متولی آن کیست؟

کلیات موضوع در مبحث 15 مقررات ملی ساختمان و ضمائم آن و نیز در جزوه منتشره از موسسه استاندارد ملی- نصب آسانسور- شماره 1-6303، منتشره از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، درج گردیده است. نظر به این که متولی استانداردسازی آسانسور، در قانون، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تعیین گردیده، لذا این موسسه نیز وظایف خود را به شرکت­های تعیین صلاحیت شده در سطح کشور، واگذار نموده است. شرکت‌های مذکور پس از طی بازرسی‌ها و مراحل قانونی تشکیل پرونده، در صورت مطابقت با استانداردهای موجود، تاییدیه لازم را صادر می نمایند. از جمله وظایف شرکت‌های مذکور، تعیین صلاحیت فروشندگان و نصابان آسانسور از نظر فنی بوده و فروشندگان و نصابان اقدامات لازم را انجام دهند که از آن جمله، ارائه مدارک خواسته شده در واحد بازرسی این گونه شرکت‌ها و ارائه پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنایع و معادن می‌باشد.

پس ثبت­ نام آسانسور جهت دریافت گواهی بازرسی آسانسور توسط شرکت­های آسانسوری که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور هستند صورت می­گیرد.

نکته خیلی مهم: در گذشته مالکان تنها برای اخذ پایان کار اقدام به اخذ گواهینامه می‌کردند و گواهی صادره نیز تنها برای یک‌سال اعتبار داشت اما در حال حاضر اخذ گواهینامه به صورت دوره یک ساله اجباری شده است.

به گفته بیات، مدير كل استاندارد استان تهران در صورت عدم‌انجام سرويس و نگهداري مستمر و بازرسي ادواري سالانه و دريافت گواهينامه ايمني، مسووليت مستقيم حوادث و سوانح احتمالي بر عهده مالكين و مديران ساختمان‌هاي داراي آسانسور است.

جهت اخذ گواهی ادواری آسانسور با ما تماس بگیرید.

 

 

حتما نگاهی به این مقالات بیندازید

5/5 (3)

لطفا به این مطلب امتیاز دهید.