عوامل تاثیر­گذار در قیمت آسانسور چیست؟

قیمت اسانسور

وقتی شما درباره قیمت آسانسور سوال می­ کنید، پاسخ ها با توجه به دیدگاه ها می ­تواند متفاوت باشد چون از نظر برخی، آسانسور فقط شامل مجموعه­ ای از قطعات است و مجموع قیمت آنها، قیمت آسانسور را مشخص می­ کند، درحالی که دیدگاه تخصصی­ تری نیز وجود دارد؛ ما آسانسور را به عنوان یک سیستم یکپارچه تعریف کنیم که در ساختمان نصب شده تا ماموریت جابجایی عمودی کاربران را در ساختمان به صورت ایمن و رضایت بخش انجام دهد؛ در این صورت روند طراحی و چگونگی ساخت آسانسور، مثل هر سیستم دیگری، اهمیت بسیاری پیدا می­ کند. اجازه دهید به اختصار مراحل کار را باهم مرور کنیم:

گام اول در قیمت آسانسور: طراحی و انتخاب قطعات

با توجه به این که آسانسور یک سیستم نسبتا پیچیده الکترومکانیکی می­ باشد که از کنار هم قرارگرفتن تعداد زیادی از قطعات تشکیل شده، بحث طراحی اهمیت ویژه­ ای دارد؛ چون از طرفی این قطعات باید نسبت به هم سازگار باشند و از طرف دیگر کل سیستم باید جوابگوی نیازهای ساختمان باشد.

برای روشن­ تر شدن موارد بالا به این مثال­ها توجه کنید. در مورد سازگاری قطعات باید بگوییم که هرچند کفش­های ورزشی adidas از نظر مرغوبیت در سطح بالایی هستند ولی هیچ­گاه شما آن را با کت­ و­شلوار هاکوپیان ست نمی ­کنید، با این که هردو خوب است ولی با هم سازگار نیست. از طرفی شاید شما کت­ و­شلوار هاکوپیان خود را با کفش کلاسیک ست کرده باشید که باهم سازگاری دارند ولی هیچگاه با این لباس به کوهنوردی نمی­ روید.

پس در طراحی دو مورد مهم وجود دارد: یکی کاربرد آسانسور در ساختمان مورد نظر که به موارد زیادی از جمله کاربری ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحدها، طول تراول و… بستگی دارد و دیگری انتخاب قطعات سازگار نسبت به هم که باید حتما توسط یک گروه خبره در طراحی آسانسور انجام شود.

طراح کمک می­ کند تا شما نتیجه را بتوانید پیش­ بینی کنید و دوباره کاری­ ها بشدت کاسته می­ شود. در صورتی که مرحله آنالیز اولیه و طراحی به­ درستی انجام شده باشد، شناخت مناسبی نسبت به نیاز سیستم وجود دارد و یک متخصص آشنا به انواع قطعات، به خوبی می­ تواند قطعات را برای ساخت این سیستم یکپارچه انتخاب کند. قیمت قطعات بخش بزرگی از قیمت آسانسور را شامل می­ شود.

گام دوم در قیمت آسانسور: نصب آسانسور

پس از طراحی و انتخاب قطعات، نوبت به نصب می­ رسد. نصب از مهمترین مراحل کار می­ باشد. چون حتی بهترین قطعات هم اگر به شکل صحیح نصب نشده باشند، نتیجه کار مطلوب نخواهد بود وحتی می­ تواند بسیار وحشتناک باشد. مثل اینکه شما یک نوع برنج را در اختیار دو آشپز متفاوت قرار دهید، در بیشتر مواقع روش کار هردو در ظاهر یکسان می­ باشد ولی نتیجه اصلا یکسان نیست و در مواردی امکان دارد حتی قابل استفاده نباشد. پس سرمایه­ گذاری در این بخش که از گروه نصب متخصص­ تر استفاده کنیم کاملا منطقی است، حتی اگر مجبور باشیم مبلغ بیشتری پرداخت کنیم.

گام سوم در قیمت آسانسور: پشتیبانی و نگهداری آسانسور

برخلاف اعتقاد عموم قیمت آسانسور فقط شامل مبلغ اولیه­ ای که جهت ساخت و نصب هزینه می­ شود نیست بلکه هزینه نگهداری آسانسور نیز به قیمت آن اضافه می شود، با این تفاوت که شما این مبلغ را در آینده پرداخت می­ کنید. به این مثال فرضی توجه کنید: من یک اتومبیل فرانسوی به قیمت 80 میلیون خریداری می­ کنم و شما یک اتومبیل به همین قیمت ولی ساخت کره می­ خرید .شاید در ظاهر هردو یک مبلغ را پرداخت کرده­ ایم ولی چون استهلاک اتومبیل­ های فرانسوی بالاتر و همچنین قیمت لوازم یدکی آن بیشتر می­ باشد، در واقع شما در آینده پول بیشتری باید پرداخت کنید.

همه عوامل مذکور نقش مهمی در تعیین قیمت آسانسور دارند که با در کنار هم قرار گرفتن این عوامل، مبلغ کمتری به روش درست­ تر هزینه می­ شود؛ پس قدم اول در خرید آسانسور دانستن قیمت نیست بلکه یافتن گروهی است که نیازهای ما را در مورد آسانسور درست تشخیص دهد و بهترین راه­ حل را پیشنهاد کند  چون اگر نیاز ما برآورده نشود پرداخت هر مبلغی، زیان محسوب می­ شود.

بخش فنی شرکت مهندسی پیروز پرواز آماده مشاوره به علاقه­ مندان می ­باشد.

درهریک از بخش­های طراحی، انتخاب قطعه و نصب، شرکت مهندسی پیروز پرواز مشتاق است اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارد.

0 0 رای ها
Article Rating
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button