بازسازی آسانسورهای قدیمی

 

بازسازی آسانسور

بازسازی آسانسورهای قدیمی یکی از مهم ترین سوالاتی است که در نگهداری آسانسور مطرح می شود. بازسازی آسانسور دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.معمولا تشخیص اینکه آسانسور نیاز به بازسازی دارد یا نه، توسط گروه کارشناس صورت می گیرد. ما قصد داریم در این نوشته عوامل تاثیر گذار در بازسازی آسانسورهای قدیمی را معرفی کنیم.

اگر مایل به بازسازی آسانسورهای قدیمی خود می‌باشید به صفحه ما در مشاوره آنلاین بازسازی آسانسور مراجعه فرمایید.

بازسازی آسانسورهای قدیمی به علت ایمنی پایین 

آسانسور سیستمی است که بعد از فرمان توسط کاربرهیچ کنترلی از سوی کاربر ندارد و این تجهیزات ایمنی مثل سنسورها هستند که کنترل حرکت آسانسور را به عهده می گیرند.عواملی مثل گذشت زمان، مصرف بالا، نگهداری غیر استاندارد و… باعث می­شوند که دقت تجهیزات ایمنی پایین بیاید.لذا مهمترین انگیزه برای بازسازی آسانسور تامین ایمنی لازم برای کاربران خواهد بود.

بازسازی آسانسورهای قدیمی به علت خرابی­های مکرر 

خرابی­های مکرر آسانسور می­ تواند نشان ­دهنده وجود یک ایراد بزرگ در سیستم آسانسور باشد.معمولا ایرادات بزرگتر باعث ایجاد اختلال در عملکرد دیگر اجزاء نیز می­ شود. مثلا وجود نویز در سیستم باعث ایجاد خرابی­های مکرر خواهد شد که کارشناسان آسانسور پس از تشخیص آن را برطرف می­کنند.

مصرف انرژی بالا در آسانسورهای قدیمی

معمولا آسانسورهای قدیمی به دلیل تکنولوژی ضعیف تر مصرف انرژی بالاتری دارند.البته استهلاک قطعات آسانسور نیز می­تواند مصرف انرژی را بالاتر ببرد.باتوجه به افزایش قیمت انرژی، یکی از مهمترین دلایل بازسازی آسانسورهای قدیمی همین مورد می­باشد که می­تواند هزینه­ های بازسازی را توجیه کند. برای مثال وجود سیستم  VVVF در آسانسور به شدت مصرف انرژی موتور را می­ کاهد. و مبلغی که کاربران برای ایجاد این سیستم پرداخت می­ کنند، با کاهش هزینه برق ساختمان در سال­های اول جبران می­ شود، علاوه بر این که کیفیت حرکت آسانسور نیز بالاتر خواهد رفت.

کیفیت پایین حرکت در آسانسورهای قدیمی

پایین بودن کیفیت حرکت (وجود لرزش در حرکت آسانسور، تکان­های شدید هنگام استارت و توقف آسانسور، سر و صدا از مصادیق کیفیت پایین حرکت هستند.) نیز مانند مورد بالا از نتایج تکنولوژی پایین و استهلاک سیستم آسانسور می­ باشد. با توجه به این­که عموم مردم از آسانسور استفاده می­ کنند کیفیت پایین حرکت می­ تواند اقشاری مثل کودکان و زنان را دچار ترس و نگرانی کند.

لزوم بازسازی آسانسورهای قدیمی به علت رفع نیازهای ترافیکی 

تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش تردد زمان­های انتظار کاربران را بالا می ­برد که برای رفع این مشکل می­ توان در مواردی که مقدور است با افزایش ظرفیت کابین، آن را بهینه کرد.لازم به توضیح می­ باشد که این مورد بستگی به ابعاد چاه آسانسور دارد و همیشه قابل اجرا نمی­ باشد.

زیبا سازی کابین

کابین آسانسور به همراه درب­ها قسمت­هایی از آسانسور هستند که توسط عموم دیده می­شوند، گاهی تصور مردم از آسانسور تنها کابین آسانسور می­باشد.پس زیبایی آن تاثیرگذار می­باشد.

اگر مایل به بازسازی آسانسورهای قدیمی خود می‌باشید به صفحه ما در مشاوره آنلاین بازسازی آسانسور مراجعه فرمایید.

2 1 رای
Article Rating
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x