کابین آسانسور ، تزئین و نوسازی آن به صورت اقساطی

کابین آسانسور محفظه‌ای است که انسان یا بار، درون آن قرار می‌گیرد و در درون طبقات جابجا می‌شود. کابین دارای اجزای زیر است:

♦ استراکچر یا یوک تجهیزی است غالباً فولادی که باکس کابین را درون خود جا داده و آن را حمل می‌کند.

♦ کفشک‌های هدایت کابین که از جابجا شدن کابین و برخورد آن با دیواره‌ها جلوگیری می‌کند.

♦ دیواره خارجی کابین که معمولاً از فولاد سبک ساخته می‌شود.

♦ دیواره داخلی کابین که نقش تزئینات و زیبایی کابین را دارند.

♦ ترمز ایمنی یا ترمز اضطراری که روی یوک نصب می‌شود.

اغلب تزئینات کابین آسانسور در دو مرحله و زمان متفاوت صورت می‌پذیرد:

نخست مرحله طراحی اولیه، یعنی زمانی که کابین تولید می‌شود.

مرحله دوم هنگام نوسازی یا بازسازی، تزئین کابین انجام می‌گیرد.

بطور کل بهترین نوع و بهترین تزئین کابین زمانی اتفاق می‌افتد که متناسب با ساختمان و کاربری آن باشد چون آسانسور نیز جزئی از ساختمان است و باید تناسب داشته باشد.

شرکت پیروز پرواز در اقدامی نوآورانه خدمات کابین آسانسور را به مشتریان گرامی به صورت قسطی ارائه می‌دهد. مشتریان گرامی می‌توانند این هزینه را به صورت اقساط توسط چک در 2 الی 4 ماه پرداخت نمایند.

چنانچه در خصوص بازسازی آسانسور به مشاوره نیازمندید حتما مطلب بازسازی آسانسور را مطالعه فرمایید.

کف کابین 

کفپوش کابین آسانسور نیز علاوه بر استحکام، در زیبایی آن نقش مهمی دارد. معمولاً کف کابین ‌های لوکس با سنگ‌های طبیعی و متنوع تزئین می‌شوند و در ساده‌ترین حالت از کفپوش معمولی استفاده می‌شود. برای سقف کاذب کابین از استیل‌های لیزر شده در طرح‌های مختلف استفاده می‌گردد.

استاندارد کابین آسانسور

در کابین آسانسورهای شیشه‌ای به جای استفاده از شستی داخل کابین استیل از پنل لمسی استفاده می‌شود که مزایا و معایب خودش را دارد. ابعاد استاندارد کابین نقش مهمی در زیبایی و لوکس بودن آن دارد. شاید یک نوع تزئین خاص که در ابعاد کابین 6 نفره بکار می‌رود نسبت به ابعاد کابین 4 نفره یا 8 نفره بسیار متناسب‌تر و شکیل‌تر باشد. البته محاسبه ابعاد نیاز  به در اختیار داشتن فرمول محاسبه بر اساس استاندارد آمریکا یا اروپا و یا … است. (در کشور ما محاسبات بر اساس استاندارد EN81 اروپا صورت می‌پذیرد.  گواهی استاندارد آسانسور نیز بر اساس استاندارد EN81 اروپا صادر می‌گردد )

طراحی کابین 

نورپردازی و روشنایی کابین نیز نقش بسیار زیادی در زیبایی و چشم نوازی آن دارد. یکپارچگی نور و مستقیم یا غیر مستقیم تابانده شدن آن بسیار حائز اهمیت است. تولید کنندگان زیادی در ایران به ساخت کابین مشغولند اما محصول آنها از نظر کیفیت هرگز برابر نیست. طراحی استداکچر (سازه کابین) و انتخاب جنس و ترکیب تزئینات کابین و محاسبه نوردهی وارده بر هر قسمت بسیار مهم است، این طراحی‌ها در شرایط مختلف زمانی و مکانی خود را نشان می‌دهند. مانند زمانی که بر اثر زلزله، مصالح ساختمانی روی کابین سقوط کند یا مسائلی مانع عملکرد ترمز اضطراری (پاراشوت) شود، لذا ساخت و طراحی کابین آسانسور کاری تخصصی است و از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخودار است.

ایجاد گردش هوا توسط فن‌های دمنده و مکنده که موجب ورود هوا از قسمت پایین دیواره‌ها و خروج از سقف کابین می‌شود باعث ثبات دائمی هوای مطبوع در کابین می‌گردد.

استفاده از خوشبو کننده کابین که همواره بوی مطبوع را به مشام می‌رساند جزء اقدامات پیش تازانه در صنعت آسانسور است.

شرکت مهندسی پیروز پرواز مفتخر است که در زمینه تولید، طراحی و تزئین کابین آسانسور توانسته است تمام اصول ذکر شده را با دقت و ظرافت انجام دهد و موجب رضایت و شگفتی کارفرمایان و مشترکین خود شود.

3.3 4 رای ها
Article Rating
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x